Nesustoti mokytis pedagogę skatina auklėtiniai: norint sudominti vaikus tenka pasukti galvą




Nuolat girdime apie daugybę laisvų darbo vietų ir sunkumus ieškant tinkamų darbuotojų. Žinodami, kad technologijos padeda verslui didinti produktyvumą, daugelis darbdavių reikalauja specialistų, kurie pasitiki savimi ir išmano technologijas. Tai potencialius darbuotojus skatina tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius. Kaip rodo projekto „Prisijungusi Lietuva“ rezultatai, iš daugiau nei 102 tūkst. mokymų dalyvių net 52 proc. dirbantys. Viena jų yra ir Joniškyje gyvenanti Nijolė Budrienė, kuri įsitikinusi, jog norint neatsilikti ir išlikti konkurencingu, privaloma tobulėti. „Internetas dabar reikalingas visur, todėl be žinių, kaip tinkamai juo naudotis ir išnaudoti visas teikiamas galimybes, daug ką prarandame“, – įsitikinusi ji.

Nijolė Budrienė

Svarbu nugalėti baimę

Neseniai projekto „Prisijungusi Lietuva“ organizuojamuose mokymuose dalyvavusi Joniškio vaikų lopšelis–darželis „Saulutė“ pedagogė N. Budrienė pasakojo iš pradžių dvejojusi, kai internete pamatė informaciją apie nemokamus mokymus. Tačiau galiausiai nugalėjo smalsumas.

„Iš pradžių tikrai bijojau ir buvo nedrąsu kreiptis, nes peržiūrėjusi programas supratau, kad pradmenis jau turiu, nemažai dalykų moku, bet pažengusia interneto naudotoja savęs nelaikiau. Maniau, kad man bus per sunku, jei užsirašysiu į pažengusiųjų grupę. Tačiau dabar galiu pasakyti, kad pakliuvau ten, kur ir reikėjo.

Jau pirmojo nuotolinio užsiėmimo metu gavau labai daug naudingos informacijos apie laiko planavimą, skaitmeninius įrankius darbui bei laisvalaikiui“, – patirtimi dalijosi N. Budrienė ir pridūrė, jog ją ypač sužavėjo lektorės bendravimas ir gebėjimas paprastai paaiškinti net ir sudėtingus iš pirmo žvilgsnio dalykus.

Pasakodama apie savo patirtį naršant internete Nijolė sako, kad naujos žinios, kurias įgijo dalyvaudama mokymuose, jau dabar praverčia jos gyvenime: „Tai ir visos alternatyvos vaizdo skambučiams, galimybė dalintis ir kurti naujas idėjas, jas fiksuoti, planuoti renginius, galimybė praleisti laisvalaikį, susirasti norimas keliones, vežėjų paslaugas, dirbant su auklėtiniais praverčiančios nuotraukų ir vaizdo įrašų redagavimo programėlės ir dar daug kitų dalykų, kurie reikalingi kasdien.

Ypač džiaugiuosi išmokusi naudotis laiko planavimo įrankiais kalendoriuje. Atrodo, kad elementariai tuo naudotis mokėjau, bet mokymuose sužinojau, kaip kurti grafikus ir kt.“, – sako beveik du mėnesius savo skaitmeninius įgūdžius tobulinusi N. Budrienė.

Padeda įtraukti vaikus į mokymosi procesą

Vos prasidėjus projektui „Prisijungusi Lietuva“, jo iniciatoriai užsibrėžė tikslą, jog visos mokymų programos turės būti maksimaliai pritaikomos praktikoje. Pedagogė stebėjosi, jog nors nuotolinis mokymas sulaukia kritikos ir kartais gali būti sunku įsitraukti, atrasti ryšį, motyvacijos, šįkart tai nepasiteisino. Galimybė daugiau sužinoti apie skaitmeninį pasaulį mokantis nuotoliniu būdu yra dar naudingesnė, nes žinios pritaikomos čia pat.

Vienas didžiausių akstinų tobulėti buvo auklėtiniai. Su priešmokyklinėmis grupėmis dirbanti joniškietė pasakojo, kad itin žingeidūs vaikai puikiai atpažįsta skaitmeninę erdvę ir patys jau naudojasi kompiuteriais. Tai verčia pasitempti ir pedagogus, pasukti galvą, kaip įtraukti vaikus į mokymosi procesą, sugalvoti naujų užduočių, ugdymo priemonių ir veiklų.

Kas stabdo?

Kartais nepasitikėjimas savimi verčia atidėlioti ar ilgai svarstyti ryžtis naujoms patirtims mokantis. Moteris pripažįsta mąsčiusi, ar bereikia tobulėti ir ar sugebės mokytis pažengusiųjų grupėje, tačiau dabar ji yra įsitikinusi, jog toks mąstymas tik stabdo. Dabar N. Budrienė drąsiai skatina visus pasinaudoti šia galimybe.

„Galiu atvirai pasakyti, kad internete taip daug visko ir be kompiuterio šiandien nieko nepadarysi, todėl nors stengiuosi neatsilikti, vis atrodo, kad bėgu iš paskos. Labai norėčiau daugiau sužinoti apie platformas, kurios padėtų paruošti įvairesnę medžiagą mokiniams. Turiu nemažai ir kitų tikslų mokytis“, – sako N. Budrienė.

Statistika rodo, kad pažengusiųjų mokymų programos labiausiai domino miestų gyventojus. Viso mokymuose jau dalyvavo net 56 proc. žmonės iš miestų. 29 proc. šių programų mokymų dalyvių gyvena kaimiškose vietovėse, o 15 proc. – miesteliuose.

Nuo pat projekto pradžios daugiausiai dėmesio buvo sulaukta iš 51-65 metų amžiaus grupėje esančių mokymų dalyvių. Viso jų buvo net 41 proc. , 41-50 amžiaus grupės – 20 proc., vyresnių kaip 65 m. – 19 proc. bei 13 proc. 31-40 m. amžiaus grupėje.

Norintys įgyti ar pagilinti turimas skaitmeninio raštingumo žinias į mokymus pradedantiesiems dar gali registruotis interneto svetainėjewww.prisijungusi.ltarba paskambinę telefonu 862020961.