Elektroninės paslaugos gyventojams apdraustiems socialiniu draudimu

Naudotis šia e. paslauga

Kam skirta?

Asmenims, norintiems internetu sužinoti „Sodros“ turimą informaciją apie save, pateikti prašymus skirti pašalpą ar išmoką, pensiją ar kompensaciją, suteikti informaciją apie save kitiems asmenims, taip pat atstovauti kitiems asmenims „Sodroje“. Visa tai galima padaryti „Sodros“ Gyventojų portale, naudojantis elektronine gyventojų aptarnavimo sistema (EGAS).

Kuo naudinga?

  • iš „Sodros“ duomenų bazės gauti informaciją apie priskaičiuotas ir mokamas išmokas, įgytą valstybinio socialinio pensijų draudimo stažą, darbdavių sumokėtas draudimo įmokas, prognozuojamą valstybinę socialinio draudimo senatvės pensiją, į pensijų fondus pervestas kaupiamąsias pensijų įmokas;
  • pildyti ir teikti elektroninius prašymus valstybinio socialinio draudimo išmokoms skirti, popierinėms pažymoms išduoti;
  • pateikti paklausimą dėl savanoriškojo socialinio draudimo sutarties sudarymo ir pasirašyti elektroninę sutartį;
  • elektroniniu būdu iš „Sodros“ duomenų bazės pateikti informaciją kitam asmeniui (kredito, draudimo įstaigai ir pan.) apie savo valstybinio socialinio draudimo laikotarpius, įmokas, gaunamas valstybinio socialinio draudimo išmokas ir pan.;
  • atstovauti „Sodroje“ kitus asmenis, jų vardu teikti prašymus skirti išmokas bei peržiūrėti jų duomenis.

Kas teikia paslaugą?

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Paslaugos svetainė

www.sodra.lt. Paslauga pasiekiama ir per Elektroninius valdžios vartus www.epaslaugos.lt.

Paslaugos „žingsniai“

  1. 1 Atverkite paslaugos svetainę www.sodra.lt.
  2. 2 Atsivėrusiame lange pasirinkite skiltį „Gyventojų portalas“.
  3. 3 Spustelėkite nuorodą „Gyventojo sritis“.
  4. 4 Prisijunkite prie EGAS vienu iš nurodytų prisijungimo būdų. Jungdamiesi pirmą kartą, susipažinkite su taisyklėmis ir spustelėkite „Sutinku“.
  5. 5 Prisijungus prie EGAS, viršutiniame dešiniajame puslapio kampe matomi asmens vardas ir pavardė. Tai – gyventojo sritis EGAS.
  6. 6 Pirmą kartą prisijungus prie EGAS, reikia atversti „Nustatymų“ puslapį, patikrinti ten esamus duomenis arba įrašyti naujus. Čia nurodyti kontaktiniai duomenys, adresai, banko sąskaitų numeriai automatiškai įrašomi į rengiamus prašymus. Nustatymų puslapyje nurodžius elektroninio pašto adresą, asmuo informuojamas elektroniniu paštu apie EGAS Gyventojo srityje gautas žinutes.
  7. 7 Norėdami peržiūrėti „Sodros“ turimą informaciją apie save, spustelėkite „Nauja suvestinė“ ir pasirinkite reikiamą nuorodą.
  8. 8 Įveskite reikiamus duomenis ir spustelėkite „Formuoti“. Formavimo pabaigos laukti nebūtina – parengtą informaciją galima peržiūrėti spustelėjus nuorodą „Mano suvestinės“.
  9. 9 Norėdami pateikti prašymą, spustelėkite „Naujas prašymas“.
  10. 10 Pasirinkite pageidaujamą prašymą, jį užpildykite ir spustelėkite „Pateikti“. Prašymai, pažymėti specialiu ženkliuku, turi būti pasirašomi elektroniniu parašu.
  11. 11 Norėdami peržiūrėti savo pildytus prašymus, spustelėkite nuorodą „Mano prašymai/skundai“.
  12. 12 Dešiniajame viršutiniame puslapio kampe paspaudus „Pagalba“, galima sužinoti, kaip EGAS atlikti konkrečius veiksmus.